Det här med trappa är ingen lätt grej och har vart ett stort orosmoment under husbygget. Vi bestämde oss tidigt för att vi ville ha en gedigen och lite amerikansk-inspirerad trapp med förråd under. Faktum är att hela husets planlösning har ändrats på grund av trappans placering mitt i huset och vi fick tänka till både en och två gånger innan vi fick till övervåningen. 

I vilket fall som helst ropade vi av trappan redan v.35-isch för leverans v.45. När dagen äntligen var kommen skulle vår plattis ta emot leveransen från DHL. De ringer min man varpå han ringer plattsättaren som i ilfart åker tillbaka till huset från en lunchpaus men hinner inte dit för DHL-bilen hade inte tid att vänta. När P ringer blir han så irriterad på attityden och att bli snuvad på leveransen att han till slut lägger på. Vi fick boka in en ny leverans som kom 2 dagar senare och då såg leveransen ut så här:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi var minst sagt bedrövade och oroliga över vad detta skulle innebära för oss då leveranstiden på en trappa är ca 10v och vi nu hade mindre än 5v kvar till slutsamråd. Vi anmälde skadorna med bilder och text till både Serviceavdelningen på Fiskarhedenvillan och till DHL. DHL's svar på mailet; "Du har glömt att ange godsets värde och vikt." Ja, vad svarar man på det? I följesedeln står det ju inte. "Ca 200kg och ca 50000kr. Eller? Mellan tummen och pekfingret - just nu skittungt och ovärderligt!"
 
Fortsättning följer...
 

Kommentera

Publiceras ej